Startup BEEP zgłosił się do nas w kluczowym momencie swojego rozwoju. Po wielu miesiącach budowania systemu, aplikacji i struktur, potrzebował wzmocnienia marki i wizerunku, który zainteresuje fundusze inwestycyjne. Oto elementy komunikacyjne, które pomogły w osiągnięciu tego celu.
Profil Klienta

BEEP to młoda spółka z branży motoryzacyjnej, która wprowadziła na polski rynek nową usługę carsharingu typu peer-to-peer, czyli osoba do osoby. Jeleniogórski startup połączył interesy osób, które szukają auta na wynajem z tymi, którzy mają samochody, ale akurat z nich nie korzystają. To model oparty na idei współdzielenia znanej miłośnikom AirBnB czy Ubera we wczesnym stadium rozwoju.
Strategia komunikacji i plan wdrożeniowy
Współpracę zaczęliśmy od podstaw, czyli określenia filarów komunikacji marki i określenia person.
Dużym wyzwaniem na początku współpracy było także rozdzielenie komunikacji kierowanej do Klientów BEEP (chętnych na wynajem) i Partnerów BEEP (właścicieli samochodów). Wynikało to ze skrajnie różnych potrzeb obu grup – zjawiska typowego dla biznesu w modelu marketplace.

Pitch deck
Prócz strategii komunikacji na stronie internetowej i w mediach własnych spółki, BEEP potrzebował wsparcia w tworzeniu typowych prezentacji biznesowych, w tym tzw. pitch deck, zwięzłego przedstawienia planu ekspansji na skalę ogólnopolską i europejską. Jak się okazało, największym wyzwaniem na tym etapie było opisanie sposobu działania innowacyjnego biznesu – jak zwykle w przypadku startapów bywa, marka nie mogła korzystać z gotowego nazewnictwa, trzeba było posłużyć się opisami i infografikami.
Public Relations
Wykorzystując nasze dziennikarskie doświadczenie, zrealizowaliśmy także dla BEEP serię artykułów, które przekazaliśmy do prasy i mediów internetowych. Przykładowe publikacje, za które odpowiedzialne jest Huvo, to:
Beep chce zebrać 1,5 mln euro >
5 startupów, które już dziś mogą zmienić nasze życie >
Czeski pomysł na car sharing przyjął się w polsce >
Polski start-up umożliwia zarabianie na wynajmie własnego auta >
Chcesz sprzedać samochód? Poczekaj, nie trać szansy na dodatkowy zarobek. >
Beep nowy carsharing w Polsce >
Nowy polski startup umożliwia zarabianie na wynajmie aut każdemu. >
Twoje auto stoi za długo na parkingu? Możesz na nim zarobić nawet 8 tys zł >

Wizerunek zespołu – ważny szczegół
Skupione na tworzeniu innowacyjnych rozwiązań startupy, często zapominają o najważniejszym: wizerunku osób, które go stworzyły. We współpracy z grafikiem stworzyliśmy także stopki mailowe i podkręciliśmy profile prywatne osób zatrudnionych w BEEP.
Efekty
Współpraca Huvo z BEEP nadal trwa. Droga do pozyskania finansowania jest trudna a wyzwań z zakresu media relations i content marketingu nie maleje.
By przekonać do swojego pomysłu na biznes wielkie fundusze inwestycyjne, trzeba przede wszystkim opowiadać prostą, spójną historię. Przydaje się także odważne zabieranie głosu w mediach społecznościowych, pokazywanie twarzy zespołu.
Nic tak jednak nie podbija stawki, jak pojawienie się na łamach największych gazet i branżowych portali internetowych. Potwierdza to BEEP, który szykuje się właśnie do pierwszych rozmów ze spółkami VC zainteresowanymi finansowaniem biznesu.
Opinia Klienta
“Przygotowanie treści wymagało dogłębnej analizy naszego innowacyjnego modelu biznesowego. Ta analiza została przeprowadzona przez Huvo bardzo dobrze z dużym zaangażowaniem. Dostarczony wynik prac trafia w sedno i jest stabilną podstawą do tworzenia zawartości strony www, dalszej komunikacji z naszymi Partnerami i Klientami” – Kamil Put, CEO BEEP.
Jeśli też prowadzisz innowacyjny biznes i potrzebujesz skutecznej komunikacji w relacjach biznesowych lub inwestorskich, napisz do nas. Podzielimy się z Tobą swoim doświadczeniem i wskoczymy na pokład Twojego biznesu.