Jak wymyślamy hasła reklamowe? Współpraca z 3mk Protection

Hasła reklamowe - copywriting

Rozdział o tym, jak przygotowaliśmy slogany dla produktów chroniących urządzenia mobilne.

W marketingu i reklamie chodzi odnalezienie emocji. Bez odpowiedniej dozy empatii, nie uda się zrozumieć problemów Klienta i przyjść mu z pomocą. Tworząc dla Ciebie content, czy to teksty na stronę, czy krótkie hasła reklamowe, zawsze rozpoczynamy proces kreatywny od wejścia w buty Twoich Klientów. Podczas burzy mózgów w Huvo wykorzystujemy elementy metody projektowania design thinking, która sprawdza się nie tylko jako technika wymyślania innowacyjnych produktów, ale także w komunikacji.

Bohater: firma 3mk Protection

3mk to firma zajmująca się produkcją i dystrybucją takich akcesoriów jak folie ochronne na ekrany smartfonów, tabletów i smartwatchów a także etui i obudowy dla urządzeń mobilnych. Poprosiła nas o przygotowanie nowych haseł reklamowych dla ich produktów. Zarówno claim, jak i poprzednie slogany, które wykorzystywali, były świetne, lecz przylgnęły do marki na trochę za długo. Potrzebne było świeże spojrzenie. Dodatkową motywacją do sięgnięcia po pomoc Huvo było przygotowywanie się firmy na podbój rynków zagranicznych. Nowe hasła miały być oczywiście po angielsku.

Poprzednie hasło Klienta: “Korzystaj z urządzeń dłużej”

Slogan był dobry, ale nieaktualny – odwoływał się do innych potrzeb, niż te, które dziś towarzyszą użytkownikom urządzeń mobilnych. Właścicielom smartfonów nie zależy już bowiem, by mieć je jak najdłużej i sprzedać w dobrym stanie. Dziś chcą mieć urządzenie jak najnowsze. I choć owszem, to duży wydatek, są gotowi go ponieść. Według statystyk, średnio co dwa lata.

Hasła reklamowe

Krok pierwszy. Zdefiniowanie potrzeb użytkowników smartfonów

Pożadanie najnowszego modelu iPhona czy Samsunga jest potrzebą płytką – w Huvo zawsze poszukujemy głębszych motywacji i szukamy odpowiedzi na pytanie “Dlaczego?”. W trakcie burzy mózgów uznaliśmy, że chodzi o coś więcej, niż trzymanie w ręku niezawodnego i pięknego urządzenia. Realną potrzebą jest możliwość swobodnego przenoszenia się do świata online, w którym można prowadzić drugie, wirtualne życie, znajdować szybkie odpowiedzi na wszystkie pytania, spełniać szybko nagłe potrzeby a nawet pracować, mieć zobowiązania i sięgać po wszystkie niezbędne narzędzia do realizowania podstawowych potrzeb.

Krok drugi. Zdefiniowanie problemów użytkowników urządzeń elektronicznych

Co najgorszego może się przytrafić właścicielowi smartfona w kontekście relacji z urządzeniem? Nagłe uszkodzenie, łączące się nie tylko z koniecznością poniesienia nieplanowanego wydatku (a pamiętajmy, że poprzedni zakup urządzenia miał miejsce całkiem niedawno, bo statystycznie niecałe dwa lata wcześniej), ale też z utratą dostępu do wspomnianego świata online.

Ta wiedza była jednak jeszcze niewystarczająca, by stworzyć idealne hasło reklamowe. Drążyliśmy dalej, aż dotarliśmy do kluczowego mikromomentu.

To uczucie, gdy…

Analiza doprowadziła nas do następujących stwierdzeń. Każdy użytkownik zna to uczucie, gdy smartfon upada z hukiem na podłogę. To nieodwracalny moment, który wywołuje lekkie uderzenie gorąca i niepewność: co zobaczę na ekranie, gdy podniosę urządzenie? Czy ekran będzie cały? Czy nie stracę danych? Czy właśnie upuściłem dwa tysiące złotych?

Chcieliśmy, by hasło, które zaproponujemy Klientowi, zapewniało użytkownika, że to uczucie stanie się mu obce. Że z produktami 3mk zniknie bezpowrotnie. Slogan miał postawić 3mk w roli cichego, nieco nonszalanckiego (niczym James Bond) superbohatera, który ratuje urządzenie. Tak właśnie powstał główny slogan…

Hasło reklamowe

Dodatkowe hasła reklamowe

Zgodnie z zamówieniem przygotowaliśmy jeszcze kilka dodatkowych propozycji sloganów. Wśród nich znalazła się alternatywna wersja poprzedniego, czyli “Always there to catch it”, odpowiadające na potrzeby użytkowników hasło “Protect your online world” oraz gra kontrastów w sloganie “Powerful protection for delicate devices”.

Czy Klient był zadowolony? Owszem. W ankiecie, którą przesyłamy każdemu Zleceniodawcy po realizacji umowy, Joanna Dębowiak, Marketing Project Manager z 3mk Protection oceniła hasła: “Moją jedyną uwagą, jest to, że są świetne”.

Potrzebujesz mocnych i skutecznych haseł reklamowych? Zdradzimy Ci sekret – tworzenie ich to nasza ulubiona usługa z całej oferty. Nie daj się prosić, napisz do nas i przygotujmy razem coś ekstra.