Chyba najodważniejsza koncepcja komunikacji w naszym portfolio. Zrealizować ten pomysł udało się tylko dzięki otwartości i odwadze Klienta. Jak zbudowaliśmy pełną heavymetalowych emocji narrację dla przemysłowej marki?
Kto się do nas zgłosił?
Kto się do nas zgłosił?
JC-Services to duża firma ze Szczecina wykonująca izolacje przemysłowe na dużych obiektach produkcyjnych. Do niedawna działała tylko na rynku skandynawskim – zgłaszając się do nas planowała ekspansję na kolejne europejskie kraje. Jej wizerunek nie odznaczał się na tle konkurencji – poprawnie zbudowana strona internetowa, zdjęcia realizacji i czysto informacyjne teksty wyglądały schludnie i profesjonalnie. Nie wskazywały jednak na żaden wyróżnik.

Potrzeby Klienta
Potrzeby Klienta
W pierwszym kontakcie z nami, firma JC-Services sformułowała swoje potrzeby następująco: „Chcemy zapadać w pamięć naszych kontrahentów. Na pierwszy rzut oka nie widzą jak dobrzy jesteśmy w tym, co robimy. Jednak po zakończonym zleceniu, zawsze otrzymujemy bardzo pozytywne opinie, w których padają słowa takie jak „perfekcyjna organizacja”, „pełne zaufanie”, „bezproblemowość”. Myślimy o rebrandingu. Mamy grafika, mamy programistę, brakuje nam pomysłu i tekstów na stronę internetową”.
Jakie usługi zaproponowaliśmy?
Jakie usługi zaproponowaliśmy?
Proces pracy w Huvo zawsze wygląda podobnie. Zaczęliśmy od prośby o wypełnienie naszego briefu i pogłębionego wywiadu online z przedstawicielami firmy. Po zebraniu informacji, zdecydowaliśmy, że marka JC-Services potrzebuje kilku elementów strategii komunikacji: filarów komunikacji, nowego claimu, nowych treści na stronę internetową oraz wytycznych dla grafika oraz wytycznych UX dla programisty.
Charakter marki z elementem zaskoczenia
Charakter marki z elementem zaskoczenia
Czego dowiedzieliśmy się w wywiadzie? Okazało się, że minimalistyczna, nowoczesna i schludna strona internetowa stoi w sprzeczności z charakterem pracowników i faktycznym ich wizerunkiem. Większość z nich ceni swoją pracę za możliwość podróżowania po najdalszych zakątkach Skandynawii i kocha adrenalinę, jaką daje praca na wysokościach. Relacje w załodze są oparte na silnym, braterskim wręcz zaufaniu, które jest niezbędne do bezpiecznego wykonywania zadań. A na dodatek, tym co definiuje załogę JC Services, jest… heavy metal i miłość do motocykli.

Skórzana kurtka, ryk silników i …biznes?
Skórzana kurtka, ryk silników i …biznes?
Gdy nieśmiało zaproponowaliśmy, żeby wyeksponować ten niepowtarzalny charakter, szef marketingu JC-Services zareagował entuzjastycznie i pokazał nam projekt graficzny koszulek, jaki nieoficjalnie zrobił kilka tygodni wcześniej dla kolegów z pracy. Widniała na nim duża czaszka i podpis: „JC-Services Crew. Sheet Metal Workers”. Wtedy wszystko było już jasne: możemy iść na całość.
Nowa strategia komunikacji – efekt burzy mózgów
Nowa strategia komunikacji – efekt burzy mózgów
Do naszego kreatywnego garnka musieliśmy zatem wrzucić następujące wartości: zaufanie, bezproblemowość, perfekcyjną organizację, otwartość na nowe rynki i groźny wizerunek. Po wielogodzinnej burzy mózgów, nową strategię komunikacji marki oparliśmy o trzy filary, które sformułowaliśmy w hasła:
Heavy work – Jako nawiązanie do heavy metalu i specyfiki branży.
Easy ride – Jako nawiązanie do kultowego filmu drogi „Easy rider” i bezproblemowych realizacji zleceń.
Full trust – Jako nawiązanie do zaufania, które pieczętuje relacje załogi i które przekłada się na cenione przez kontrahentów bezpieczeństwo.
Nowy claim dla marki JC-Services
Nowy claim dla marki JC-Services
Claim to krótkie hasło, które wykorzystuje się w komunikacji marki we wszystkich materiałach marketingowych. To dewiza, obietnica i esencja charakteru w jednym. Dla marki JC-Services, przygotowaliśmy tylko jedną propozycję, która od razu została zaakceptowana:
„We work hard, we earn trust, we drive away”.
Teksty na stronę internetową
Teksty na stronę internetową
W oparciu o przygotowane filary komunikacji przygotowaliśmy nowe teksty na stronę internetową Klienta. Każdy akapit odwołuje się do jednego z nich. Wykorzystujemy tę mechanikę w każdym projekcie – daje on gwarancję, że przekaz płynący z kanałów komunikacji Klienta będzie spójny a kluczowe wyróżniki zapiszą się w pamięci odbiorcy. W tekstach pojawiają się takie smaczki jak „Join the Crew” (z ang. „Dołącz do ekipy”) zamiast zwykłego „Dołącz do naszego zespołu” czy „Code of Trust” („Kodeks zaufania”) zamiast klasycznego „Zasady bezpieczeństwa”.
Prócz tekstów przygotowaliśmy także nowe układy modułów i wskazówki dla grafika oraz programisty. Pojawiły się oczywiście zdjęcia zespołu w koszulkach „Sheet Metal Workers”.
Efekty współpracy z JC-Services możesz zobaczyć tutaj:
Opinia po zakończeniu zlecenia
Opinia po zakończeniu zlecenia
Po każdej realizacji, prosimy naszych Klientów o wypełnienie krótkiej ankiety, w której pada oczywiście prośba o wystawienie opinii. Oto wypowiedź Tomasza Depy, dyrektora zarządzającego w JC-Services.
„Nie podobało mi się, że tak szybko poszło 😉 Bardzo fajna, otwarta i przez to kreatywna współpraca. Jeżeli będzie opcja podziałać wspólnie przy jakimś projekcie w przyszłości, zdecydowanie się piszę!”
Ty też potrzebujesz strategii komunikacji lub tekstów na stronę internetową? A może nie wiesz jeszcze, czego potrzebuje Twoja marka? Odezwij się. Wspólnie określimy Twoje potrzeby.