Wywiad z przedstawicielem firmy to jeden z najlepszych sposobów na realizację celów public relations. Pod pewnymi warunkami. W Huvo osiągamy je dzięki zaangażowaniu w projekty komunikacyjne byłych i obecnych dziennikarzy. Oto przykład publikacji w Rzeczpospolitej na zlecenie kancelarii prawnej.
Kto jest Klientem?
Trudne branże, z którymi współpracujemy to także podmioty prawne. Jednym z nich jest wrocławska Kancelaria Radców Prawnych Tomasz Czapczyński (TCRP). Skupiona na wsparciu biznesu firma, od lat wyłamuje się ze stereotypów. Podobnie jak Huvo stawia na pełne zrozumienie potrzeb Klientów i zamiast wyszukiwać w organizacjach prawne przeszkody, eliminuje je, dodając wiatru w biznesowe skrzydła. Stawia na prosty język, partnerskie relacje i odważne, wizjonerskie rozwiązania.

Nasz Klient w gronie najlepszych
Swoim nieszablonowym podejściem przykuła uwagę dziennika Rzeczpospolita, który zaprosił ją do udziału w ogólnopolskim projekcie Kancelarie RP. W ramach tego przedsięwzięcia, pod patronat gazety trafiło dotychczas 46 kancelarii z Polski. Ta unikalna Sieć Prawna to nie tylko możliwość współpracy w siatce partnerskiej, ale też ogromne wsparcie marketingowe dla prawników, którzy na to zasługują.
Kto przeprowadzi wywiad?
Jedną z takich marketingowych korzyści jest możliwość pokazania się na łamach dziennika Rzeczpospolita. TCRP skorzystała z propozycji opublikowania wywiadu z Tomaszem Czapczyńskim, założycielem Kancelarii. Z Huvo współpracowała już od pewnego czasu (odpowiadamy m. in. za teksty na stronie internetowej kancelarii i realizację projektów specjalnych firmy), dlatego zwróciła się do nas z pytaniem o możliwość przeprowadzenia i zredagowania wywiadu z Mecenasem.
Dlaczego wywiad?
Wywiad to gatunek dziennikarski, który najlepiej sprawdza się w public relations. Bez sztucznego podkręcania wizerunku „bezstronną” narracją (typowe dla artykułów sponsorowanych), pozwala na swobodne i nieograniczone opowiadanie o własnej działalności oraz budowanie marki osobistej. Żeby jednak osiągnąć te cele, wywiad musi być …po prostu ciekawy dla odbiorcy. Przed rozmową omówiliśmy więc wnikliwie grupę docelową dziennika (to głównie przedsiębiorcy) i ustaliliśmy, jakie zagadnienia poruszać, by utrzymać zainteresowanie czytelników do końca.

Umiejętne stawianie pytań – tu potrzeba doświadczenia
Wywiad z mecenasem przeprowadziła osoba najlepiej przygotowana do roli pytającego – założycielka Huvo Barbara Stanisz. Jak sama o sobie mówi, jest prawnikiem z wykształcenia, dziennikarzem z zawodu i marketingowcem z powołania. Ukończyła Wydział Prawa Administracji i Ekonomii na Uniwersytecie Wrocłwskim, ale po kilku miesiącach pracy w kancelarii zdecydowała się na zmianę: kolejne lata spędziła w Gazecie Wyborczej, realizując się jako dziennikarka w dziale Nauka i Biznes. Obcując na co dzień z innowatorami i przedsiębiorcami, sama postanowiła zostać jednym z nich.
Efekt – wzmocnienie wizerunku, łatwiejsze pozyskiwanie Klientów
Wywiad pod tytułem „Po pierwsze: wysłuchać” ukazał się zarówno w wydaniu papierowym Rzeczpospolitej, jak i w internecie. Możesz przeczytać go, klikając w ten link: https://www.rp.pl/prawnicy/art932711-po-pierwsze-wysluchac. Profesjonalne przygotowanie i zredagowanie treści pozwoliło uniknąć poprawek ze strony Wydawcy – tekst ukazał się dokładnie w tym kształcie, jaki zaproponowaliśmy. Dodatkową korzyścią było oczywiście umieszczenie linku do wywiadu na stronie Kancelarii – dzięki temu firma ma pewność, że przeczyta go każdy Klient rozważający współpracę z TCRP.
Twoja firma potrzebuje publikacji w mediach? Być może wywiad będzie najlepszą formą pokazania się na łamach prasy. Odezwij się do nas, jeśli potrzebujesz kompetencji dziennikarskich, znajomości public relations i szczypty marketingu.